Huishoudhulp met dienstencheques

Hebt u een drukke agenda, of wordt het te zwaar om uw huishouden zelf te doen? Vind hier meer info over een huishoudhulp met dienstencheques.

Onze ACTOPLUS diensten

kuisen

koken

strijken

boodschappen

De huishoudhulp die bij u past

Hebt u een drukke dagelijkse agenda? Wilt u meer vrije tijd en minder zorgen? Of wordt het te zwaar om uw huishouden zelf te doen? Onze huishoudhulpen nemen u graag het werk uit handen. Bovendien wordt u in ons kantoor in Antwerpen altijd persoonlijk verdergeholpen met uw vragen of opmerkingen.

Het huis schoonmaken, een heerlijke maaltijd bereiden, boodschappen halen of uw strijk doen, onze medewerkers staan elke dag opnieuw voor u klaar met een glimlach. Bovendien kunt u uw huishoudhulp met dienstencheques betalen – een makkelijke en financieel voordelige oplossing! Zo kunt u zorgeloos genieten van uw vrije tijd.

Onze ACTOPLUSpunten

Dankzij onze competitieve loonsvoorwaarden beschikken we over veel ervaren en gemotiveerd personeel. Daardoor krijgt u steeds een uitstekende service en hoeven ook nieuwe klanten nooit lang te wachten op een poetshulp.

Hebt u een vraag of een opmerking? Dan kunt u altijd terecht bij onze consulenten. Zij staan u graag bij met raad en daad. Wilt u weten hoe u uw huishoudhulp met dienstencheques kunt betalen? Heeft uw huishoudhulp extra begeleiding of opleiding nodig? Wilt u weten wie uw vaste hulp zal vervangen tijdens zijn/haar vakantie? Ook dan regelt ons back-office alles voor u. Totale ontzorging, daar gaan we voor.  

Wilt u klant worden, een afwezigheid melden,
een vervanging aanvragen of hebt u een vraag?

Werken met dienstencheques

Sinds 2004 kan u uw huishoudhulp met dienstencheques betalen. Het systeem is heel simpel: per gewerkt uur betaalt u 1 dienstencheque. Zo’n cheque wordt gesubsidieerd door de overheid en is gedeeltelijk fiscaal aftrekbaar, waardoor u al vanaf € 7,20 kunt genieten van een proper huis, schone was of een lekkere maaltijd. Zo hebt u meer tijd voor de zaken die u écht belangrijk vindt! Hebt u nog vragen over dienstencheques? Neem gerust contact met ons op. We helpen u graag verder!
Hoe schrijf ik me in bij Sodexo?

Gratis inschrijven bij Sodexo kan op 2 manieren:

  1. Via dit online formulier. Uw inschrijving is meteen in orde als u dit met uw eID doet. Als u uw gegevens handmatig invult, is uw inschrijving in orde binnen 7 werkdagen.
  2. Druk dit papieren formulier af, vul het in en bezorg het aan Sodexo via het online contactformulier of per post (Sodexo Dienstencheques, Pleinlaan 15, 1050 Elsene).
Hoeveel cheques mag ik maximaal bestellen?

Per jaar kunt u maximaal 500 cheques bestellen. De eerste 400 kosten € 9, de volgende 100 kosten € 10.

Voor alleenstaande ouders, mensen met een handicap en mensen met een uitkering voor bejaardenhulp geldt een uitzondering: zij kunnen elk jaar 2000 cheques bestellen.

Ten slotte hebben vrouwen die net bevallen zijn en werken als zelfstandige onder bepaalde voorwaarden recht op 105 gratis dienstencheques. U hoeft zelf geen aanvraag te doen: u wordt gecontacteerd door uw sociaal verzekeringsfonds als u hier recht op heeft.

Waarom kiezen voor elektronische dienstencheques?

Elektronische dienstencheques hebben tal van voordelen ten opzichte van papieren cheques:

 

  • U kunt uw cheques makkelijk beheren via de app of via de beveiligde zone, en kunt te allen tijde uw historiek nakijken.
  • U kunt de cheques niet kwijtraken. Bovendien worden de oudste cheques automatisch eerst gebruikt – zo voorkomt u dat uw cheques vervallen.
  • U wordt verwittigd door Sodexo wanneer een prestatie geregistreerd wordt en kunt prestaties makkelijk bevestigen of betwisten.
  • U krijgt een melding zodra uw cheques op zijn. Zo weet u altijd wanneer u cheques moet bijbestellen.
  • Elektronische dienstencheques die u online betaalt zijn direct beschikbaar.

Documenten

Afgiftebewijs dienstencheques

Veiligheidsfiche